2011年3月9日 星期三

no love






Staring out into the world across the street
隔著街凝視世界,
You hate the way your life turned out to be
妳痛恨妳的生活轉變成的樣子,

He's pulling up in the driveway and you don't make a sound
他把車開進了車道而妳不發一聲,
Cause you always learn to hold the things you wanna say
因為妳永遠知道抑制住妳想說的,
Your always gonna to be afraid
妳總是會害怕。



There's only hate
只有仇恨
There's only tears
只有眼淚
There's only pain
只有痛楚
There is no love here
在這裡沒有愛
So what will you do?
那麼妳會怎麼辦呢?
There's only lies
只有謊言
There's only fears
只有恐懼
There's only pain
只有痛楚
There is no love here
在這裡沒有愛

Broken down like a mirror smashed to pieces
像一面鏡子般被砸成碎片,
You learned the hard way to shut your mouth and smile
妳艱難地學到閉嘴並且微笑。

If these walls could talk they would have so much to say
如果這些牆壁會說話,他們將有很多可說的,
Cause everytime you fight the scars are gonna heal but there never gonna go away
因為每次妳打鬥,傷疤會復癒,但卻從來沒消失。


[Chorus:]*2

You're falling, you're screaming
妳在墜落,妳在尖叫,
You're stuck in the same old nightmare
妳卡在同樣的昔日惡夢裡;

He's lying, you're crying
他在撒謊,妳在哭泣,
There's nothing left to salvage
沒有什麼可以挽救。
Kick the door cause this is over
踢門是因為這一切都完了,
Get me out of here
讓我離開這裡。

(Kick the door)
(踹門)





上面的
是simple plan的<no love>
我國中時聽的
到現在還是很喜歡


那時一聽到chorus
我已經哭得不成人形了


現在...
我想隱藏是好的


被別人看見情緒
事情就變得複雜了






無論多努力
我還是會想起那一段


因為太美好
所以很難忘


很多事情都是這樣
在你來不及回過神來
就已經消失






你知道嗎?
我的活動已經結束了
已經成功了


但少了你的:
"呵呵 那很好啊~"
心裡怪怪的


以前
這句話讓我覺得
你是在敷衍我
那倒不如不要說!


現在
我卻等待這句話


一等
就等到今天...




你知道嗎?
我在大學里
認識到一個
說話方式很像你的人


我一看到他
就看到你的影子






或許
我每次說我放下了
其實都是在提醒自己
從來沒放下過


我很羨慕你
總可以就這樣
說結束就結束


說不留戀
就不再出現


可能在你心裡
我沒這個價值


以後你幸福了
千萬不要告訴我
我不會想知道






手機里
總有幾首不敢聽的歌
幾張不敢看的照片


折磨的是
你不會捨得刪掉它












3


眼淚




























勤勤   筆

1 則留言: